Australie Cairns

15 februari 2019 - Cairns North, Australië

Hoi allemaal

We hadden dinsdag onze video/zwembad- trainingen achter de rug en ons theorie-examen voor onze PADI gehaald. Onze instructeur Ethan is super en voelt ook erg vertrouwd wat zeker heeft meegeholpen. Woensdag om 06.45 uur vertrokken met de boot voor onze eerste duik in zee vanaf het strand op Fitzroy Island , ook moesten we nog wat extra oefeningen doen die we in het zwembad geleerd hadden. We hebben 2 duiken gemaakt van ieder 35 minuten. Het koraal was hier niet zo mooi maar wel hele mooie  vissen gezien. Donderdag om 06.45 uur met de boot naar het Great Barrier Reef voor onze laatste 2 duiken. Onze eerste duik was 12 meter diep,  maar omdat het de afgelopen weken veel geregend heeft in Cairns was het zicht maar 10 meter. Het koraal is door de klimaatverandering al erg aangetast in het Reef wat natuurlijk erg jammer is; wel little nemo gezien en veel andere vissen.  Na onze duik zijn we gaan snorkelen en dit was mooier dan op 12 meter diepte. Onze tweede duik was 10,5 meter diep, we hebben toen ook een schilpad gezien en een enorme schelp van 60 cm doorsnee en veel andere vissen. We zijn gecertificeerd voor onze PADI, en mogen duiken tot 12 meter maar altijd samen met een  divemaster. We hebben het als een geweldig duikavontuur ervaren. Vanochtend een auto gehuurd voor de laatste 3 dagen in Cairns om hier de omgeving te verkennen. We hebben vandaag een enorme waterval gezien in het regenwoud en we zijn diverse stranden ten noorden van Cairns gaan bezoeken.  De stranden zijn hier heel smal en verlaten; dus geen setjes ligstoelen en parasols zoals in Europa.

1. Yvonne Willems:
    15 februari 2019
    Wat een avontuur, genieten. De groeten van ons allen ( Oisterwijk Wandelt. )
  2. Annemiek:
    15 februari 2019
    Gefeliciteerd met jullie duikbrevet.
    Moeite waard toch. Geniet ervan.