Cameron Highlands en Penang

24 januari 2019 - Brinchang, Maleisië

Afgelopen zondag met de bus vertrokken naar de theeplantages van de Cameron Highlands. Het was er erg druk omdat het weekend was maar het bezoek aan de theefabriek stelde helaas niet zoveel voor. Daarna nog een bezoek aan de vlinder/insektentuin; was erg interessant. Door het drukke verkeer pas om 16.00  uur terug in het hotel, maar we hebben nog wel even lekker kunnen zwemmen. Maandag om 08.30 uur vertrokken naar het eiland Penang en zijn daar via een 23 km lange brug om ongeveer 13.00 uur in het hotel aangekomen. Eerst met de groep gaan lunchen, daarna nog wat vluchten geboekt naar en binnen Colombia én de thuisvlucht vanuit Peru. In Penang is ‘s-avonds na 20.00 uur helaas niet zoveel te doen behalve in een foodcourt gaan eten. Eergisteren hebben we een stadswandeling gedaan: tempels bezocht en op diverse plekken streetart bekeken. Het was erg warm dus toch rond 14.30 uur lekker voor het zwembad gekozen. Gisteren hebben we een prachtige tempel in de bergen bezocht en ‘s-middags zijn we naar het upside down museum gegaan (zie foto’s). Vanmorgen vertrokken voor de laatste 3 relaxdagen van deze groepsreis Maleisië naar het eiland Langkawi. Eerst met een ferry 3,5 uur gevaren daarna nog zeker een uur met de bus naar ons prachtige resort.  Spierwit strand, palmbomen, briesje en een cocktail wat wil je nog meer.