Madrid

10 mei 2019 - Madrid, Spanje

Hoi allemaal,

Dinsdag 7 mei; vanmiddag na een lange nachtvlucht  (11 uur) met een kleine vertraging aangekomen in ons appartement voor de komende 4 nachten in Madrid. Woensdag 8 mei; eindelijk een keer lekker uitgeslapen tot 09.30 uur; hadden we verdiend. Het is niet zo’n goed weer vandaag, erg veel wind dus naar mercado San Miguel; hier kun je de meest exclusieve tapas eten die je maar kunt bedenken. Daarna naar Plaza Mayor  geweest een erg groot plein maar meer ook niet. ‘s Middags gaan winkelen bij de wijk Puerto de Sol en de Gran Vía. Het mooiste  gebouw van Madrid  staat op Plaza Cibeles: het vroegere postkantoor.    ‘s Avonds natuurlijk de wedstrijd Ajax - Tottenham gekeken in een Ierse pub. Helaas: Ajax heeft in de laatste minuut verloren !!! Donderdag 9 mei; we zijn echt aan het bijrusten: pas om 10.00 uur opgestaan. Na een ontbijt met heerlijke aardbeien vertrokken met  een blauwe hemel en zon naar de kathedraal van Madrid. Onder de kathedraal is een enorme crypte, de grootste van Spanje met 400 zuilen. Toen naar het  koninklijk  paleis gelopen dit vonden wij van binnen nog mooier dan Versailles. Na het bezoek aan het paleis ook de bijbehorende tuinen bezocht. ‘s Avonds lekker uit eten dat is hier niet zo moeilijk. Vrijdag 10 mei; vandaag met schitterend weer (24 graden) vertrokken naar het Retiropark; hier staat  het  Crystal Palace. Dit is een leeg glazen paleis met erg mooie lichtval. s-Middags naar het Prado museum geweest. ‘Vanavond voor de laatste keer gezellig uit eten. Het zit er op; morgen terugvlucht naar Eindhoven.Bedankt voor het volgen van onze belevenissen rond de wereld. We besluiten met ons motto:  “once in a lifetime”.

1. Annie de Leeuw:
    Genoten van jullie reisverslag
  2. Annie de Leeuw:
    10 mei 2019
    En een goede vlucht! Welkom thuis!
  3. Hannie:
    10 mei 2019
    Wij zitten nu in Praag, maar Madrid is dus ook de moeite waard.
    Goede vlucht, welkom thuis en we moeten maar eens bijkletsen.
  4. Yvonne Willems:
    Welkom thuis,!
  5. Mike:
    10 mei 2019
    Super leuke verhalen! Blij om zo alles langs de zijlijn mee te kunnen maken. Kan niet wachten op alle foto’s! Tot morgen 👋🏼
  6. Lida v Baast:
    15 mei 2019
    Welkom thuis allebei.
    Wij de wandelgroep wachten op nog meer verhalen en om je weer te zien !!
    Toto dan