Peru/Bolivia

2 mei 2019 - La Paz, Bolivia

Hoi alllemaal,

Maandag 29 april; we zijn vanuit Bolivia weer naar Cusco (Peru)  gegaan. Een lange reisdag van 11 uur. Het was gelukkig bij beiden grensovergangen niet druk, dus nadat we van bus waren gewisseld kon de reis beginnen. Het landschap onderweg was erg mooi dus dat verlichtte de lange dag. We kwamen rond 18.15 uur aan bij ons zeer luxe hotel in Cuso. Dinsdag 30 april; eerst een beetje bij geslapen en na een prima ontbijt een stadstour met onze eigen gids gemaakt door Cusco. Cusco ligt nog steeds op 3300 meter maar gelukkig zijn de straten hier niet meer zo steil als in La Paz. Er staan heel veel mooie historische gebouwen en pleinen met fonteinen. Hier komen de westerse invloeden al wel boven drijven.Woensdag 1 mei; begon met een hele vroege start 04.15 uur met de bus vertrekken om de trein van 06.40 uur te halen naar Aqua Callentes ( 2000 meter) een toeristisch dorpje in de buurt van de vroegere Inca nederzetting Machu Pincchu. Het dorpje bestaat uit hotels, restaurants en natuurlijk souvenirswinkeltjes. ‘s Middags zijn we met onze gids naar 2 watervallen gewandeld met een hoogteverschil van 300 meter dat was wel erg pittig. Dit was een goede voorbereiding voor morgen dan gaan we maar Machu Pincchu.            ‘s -Avonds met de groep lekker uit eten geweest alleen was het licht in sommige restaurants  uitgevallen. Donderdag 2 mei; we zijn om 07.00 uur met bus  vertrokken naar  Machu Pincchu. Daar aangekomen gingen we eerst met de gids naar boven best een pittige klim om “ de foto” van Machu Pincchu te maken. De gids vertelde de geschiedenis van de Inca’s. Daarna hadden we alle vrijheid om de rest te bekijken en foto’s te maken. ‘s- middags gingen we om 15.30 uur met de trein terug naar Cusco hier hebben we nog 3 vrije dagen om de stad te bekijken.

1. Hannie:
    2 mei 2019
    Ligt misschien aan mij, maar ik mis "de foto" van manchu pincchu.
  2. Annie de Leeuw:
    2 mei 2019
    Je verslagen blijven erg leuk om bij te houden. Wat hebben jullie geweldige ervaringen zeg!!
    Lieve groet uit Moergestel
  3. Lida v Baast:
    10 mei 2019
    Hélène wat een interessante reis !
    Zo kleurrijk weer en de hoogte punten van het land zijn schitterend!!