Taman Negara

19 januari 2019 - Kuala Lumpur, Maleisië

Hoi allemaal,

We hebben ons dinsdagavond aangesloten bij de 26 andere personen van de  Foxgroep tijdens een welkomstdiner met traditionele dans; was wel leuk . We hebben een Belgische gids deze kan slecht tegen kritiek hoort zijn eigen graag praten en is organisatorisch een beetje lui ,mag iets meer pit hebben . Woensdagmorgen zijn we naar de Batu caves geweest. We moesten wel eerst een trap van 272 treden beklimmen om bij een mooie kleurige grot /tempel te komen. Daarna hadden we een rondrit door Kuala Lumpur om de highlights te zien. Hier hadden we al wel wat van gezien, ‘s Avonds nog lekker gaan eten in Chinatown. Donderdag met alleen 2 weekendtassen vertrokken naar het Taman  Negara reservaat voor een echte junglebeleving.  ‘s Middags met een smalle longtailboot 2 1/2 uur varen over de rivier  naar ons resort . ‘s Avonds hebben we een avondwandeling in de jungle gemaakt en spinnen ,scorpionen en een duizendpoot gespot; was wel erg interessant.                  ‘s Morgens gingen we naar de Orang Asli, een primitieve stam die nog volledig van de natuur in de jungle leeft. Hier hebben we mogen oefenen met de blaaspijp waarmee zij apen uit de bomen schieten. In de namiddag een jungletocht gemaakt en  met kleine bootjes naar een cascade gevaren waar we konden zwemmen. Daarna nog lekker gaan eten bij de locals in een drijvend restaurantje. Nu met een longtailboot weer terug naar de bus voor vertrek naar de Cameron Highlands met onderweg een lunch.  Zijn net aangekomen in een prachtig hotel en hebben weer WiFi. Dat Was in de jungle erg slecht of helemaal niet.

Groetjes Jan en Helene

1. Hannie:
    19 januari 2019
    Ziet er leuk uit, genieten maar
  2. Karin:
    20 januari 2019
    Geweldige foto's zusje 😘
  3. Kelly Hereijgers:
    22 januari 2019
    Wauw Helene en Jan, wat een mooie foto's weer! Geniet er maar lekker van, hier wordt het stilletjes aan wat kouder! Wel uitkijken met al die rare dieren daar hé, haha!

Groetjes,