Bali 6 daagse rondreis

4 februari 2019 - Baturiti, Indonesië

Hoi allemaal,

Vrijdag om 09.00 uur gestart met onze 6-daagse rondreis Bali met onze privechauffeur Demi. Eerst gingen we naar de tempel van Tanah Lot; dit is een tempel op een grote rots in de zee, waar je als het eb is naar toe kunt lopen. Daarna nog een ander tempelkomplex in het binnenland bezocht. Alle bewoners van Bali hebben bij hun huis een soort van minitempel. Vrijwel ieder huis in het binnenland is rijkelijk versiert met ornamenten van lavasteen of goudkleurig. Natuurlijk ook naar de rijstterrassen geweest. Omdat deze rijstvelden niet meer toereikend zijn voor de bevolking van Bali wordt er ook rijst vanuit Thailand geïmporteerd. We zitten nu in een hotel hoog in de bergen waar het een stuk koeler is dan aan de kust. Zaterdag om 09.00 naar de tempel Pura   Ulun Dana Bratan gereden; hier was toevallig net een ceremonie bezig dus dat was mooi om te zien. Toen via een prachtige bergweg tussen de rijstvelden naar de 2 meren Buyan en Tamblingan gereden. Uitendelijk aangekomen bij ons ongelooflijk mooie resort in Pemuteran aan de noordwestkust. Hier zou je ook vanaf het strand kunnen snorkelen maar dat viel erg tegen dus lekker in het zwembad gezwommen. Zondagochtend zijn we heerlijk gaan zwemmen in natuurlijke warmwaterbronnen waar het water 38 graden was; dat voelt aan als een warme douche. Vervolgens doorgereden naar de enige boedistische tempel van Bali; deze lijkt bovenaan een beetje op de Borobudur op Java maar dan in minivorm. Maandag dag 4 al van onze tour over Bali deze ochtend het waterpaleis bezocht en daarna na een stam die met 200 gezinnen samen woont en waar je alleen mag trouwen met de gene b

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Kelly Hereijgers:
    5 februari 2019
    Wauw wat een avontuur!

Bali lijkt me zo mooi, zeker nu ik de foto's zie :) En wat zien de mensen er allemaal vrolijk en vriendelijk uit. Bijzondere reis zeg!