Nieuw Zeeland

12 maart 2019

Hoi allemaal,

De  WIFI in  Nieuw Zeeland is niet altijd op de campings aanwezig of erg slecht sorry!!

Zaterdag 9 maart :vandaag eerst de camper ingeleverd bij Britz daarna met de taxi naar het vliegveld. Om 12.00 uur vliegen we naar onze nieuwe bestemming Auckland  in Nieuw Zeeland. Om 18.00 veilig geland in Auckland en daarna geslapen in een air bnb vlak bij het vliegveld. Als je gevlogen hebt mag je namelijk niet meteen met een camper reizen. Morgen om 09.30 uur wordt de camper op het air bnb adres gebracht en kunnen we aan onze reis beginnen. Zondag 10 maart: na heerlijk geslapen ( in een echt bed ) en ontbeten te hebben, kwam Dave onze camper brengen. We  hebben even wat kleine uitleg gehad want de camper was bijna gelijk aan de camper in  Australie maar iets onpraktischer ingedeeld gezien onze grote koffers.De camper was ook geen automaat dus weer even wennen met schakelen .Toen alles onder controle was zijn we naar Touranga gereden,  waar we best lang over hebben gedaan omdat een highway hier uit een tweebaansweg bestaat met nogal wat bochten en geen  4 baans autoweg is . Maandag 11 maart: vandaag naar Napier met onderweg een bezoek aan de Huka falls en craters of the moon (vulkaangeisers) Het  landschap heeft erg mooie vergezichten op bergen en heuvels met heel veel koeien en schapen. De temperatuur is inmiddels een aantal graden gezakt en ook meer bewolking. Vandaag moeten we aardig wat kilometers maken naar Wellington,  dus om 06.00 uur opgestaan want morgen om 08.00 uur vertrekt hier de ferry naar het  Zuidereiland. Het is super mistig dus dat is niet zo fijn rijden. Gelukkig was de mist om 09.00 uur opgetrokken en schijnt de zon weer volop. We moeten vandaag ook op tijd op de camping zijn want deze is erg gewild i.v.m. de ferry. Gelukkig waren we op tijd er waren nog 3 plaatsen. Vanmiddag even met de bus de stad Wellington in geweest. Vanmorgen 06.30 op want we moesten

1. Annie de Leeuw:
    12 maart 2019