Melbourne Australië

7 maart 2019 - Melbourne, Australië

Hoi allemaal,

Wij vinden het heel lief en leuk om alle gezellige reacties te lezen en bedanken jullie hier voor 👍

Zondag 3 maart :vanmorgen zijn we naar de grootste boedistische tempel van het zuidelijk halfrond geweest; was inderdaad erg indrukwekkend om te zien. Vandaar uit lekker gepicknickt bij het strand want het  is momenteel hier super lekker weer 27 graden. Maandag zijn we naar Central Tillba gereden; dit is een dorpje van ongeveer 20 houten huisjes van eind 19e eeuw die onder monumentenzorg vallen. Ze zijn mooi gerestaureerd en er zitten nu snuisterijenwinkeltjes en galeries in. De weg verder vervolgd door diverse nationale parken en langs goudgele stranden. Nu staan we op een camping bij Pambula Beach en hebben inmiddels vanaf 17.30 de eerste regen sinds weken. Het leukste van deze camping is dat de kangoeroes tot bij het douchegebouw verschijnen. Dinsdag 5 maart: helaas het is erg bewolkt en een beetje mistig; het beloofd niet zo’n goed weer te worden vandaag. We hebben een rijdag want onderweg is niks bijzonders te zien. We waren al vroeg op de camping; dit is een zeer kleine camping met maar 25 plaatsen wel erg gemoedelijk, super schoon en van alle gemakken voorzien. Echter geen geluk met het weer vandaag want toen de stoelen en tafel net buiten stonden begon het weer te regen; het lijkt Nederland wel. Woensdag: met regen begonnen om de laatste 300 kilometer naar Melbourne te rijden onderweg ook veel wind en regen gehad. Toen we om 17.00 uur op de camping aan kwamen, je zult het niet geloven, zon in overvloed totdat ( jullie raden het al ) de stoelen en tafel weer buiten stonden en de eerste druppels voelbaar waren. Vandaag  we zijn  met de bus naar het centrum van Melbourne gegaan. Hier hebben we de Queen Victoria markt  ( grote openlucht markt), State Library of Victoria (bibliotheek met een prachtige dakkoepel), Chinatown,de Royal Arcade en Block Arcade ( chique winkelmalls) en natuurlijk de skyline. Ook Melbourne heeft net als Sydney een relatief klein maar wel gezellig centrum . Morgen hebben we een relaxdag bij het zwembad van de camping. Komende zatrtdag de camper inleveren en de koffers pakken voor de vlucht naar ons volgende avontuur: Nieuw Zeeland.

1. Hannie:
    11 maart 2019
    Hoi vakantiegangers
    Een tip voor jullie komende reis in nieuw Zeeland........ tafel en stoelen in de camper laten😊
  2. Kelly Hereijgers:
    12 maart 2019
    Oh nog even goed genieten van Aussie voordat jullie naar Nieuw Zeeland reizen:):). Doe Skippy de groeten van me en op naar jullie volgende avontuur! En inderdaad.. die stoelen en tafel brengen geen geluk! Laat die maar lekker binnen staan. =)