Colombia

Hoi allemaal,

Woensdag 3 april: we hebben alle vluchten, maar vooral  de wachttijden, overleefd. Ik weet niet of jullie de film “The Terminal “ met Tom Hanks kennen, maar zo voelden wij ons ook de afgelopen 2 dagen. Rond het middaguur geland op het vliegveld van Cartagena in Colombia. We hebben  het oude stadsdeel Getsemani verkend; hier ligt ook ons hotelletje. Gezellig en erg leuk met veel verschillende gekleurde huizen, nauwe straatjes, streetart en souvenirsmarktjes. Daarna even bijgeslapen; het reizen begon zijn tol te eisen. ‘s Avonds lekker gaan eten en vervolgens op een gezellig bruisend plein naar “plaatselijke artiesten “ gekeken onder het genot van een drankje. Donderdag 4 april: na een redelijk koude douche het oude zeer hectische stadscentrum van Cartagena in geweest. Het is hier zo warm, ca. 35 graden dat we ‘s middags van 14.00 uur tot 17.00 uur siësta houden op onze aircokamer of op het dakterras waar lekker een windje waait. Daarna konden we ons weer gaan vermaken in deze verrukkelijke stad maar nu in SanDiego, een ander stadsdeel. Vrijdag 5 april: we hebben het stadsdeel Centro met de kathedraal van Cartagena bezocht en diverse andere pleinen. Bij een geweldig café op de stadsmuur van een mooie zonsondergang genoten ( de romantiek blijft toch als een rode draad door onze reis lopen ! ). Deze stadsmuur kun je helemaal rondlopen en dan heb je een mooi uitzicht over de stad   Zaterdag 6 april: alweer de laatste dag in deze leuke stad; het is vandaag erg warm ( 38 graden ).  Cartagena is zowel overdag als s-avonds een superleuke bruisende stad. Er staat altijd een lekker briesje maar omdat de gehele oude stad omgeven is door een 5 meter hoge muur wordt het daarbinnen een beetje een stoofpotje. We hebben nog wat laatste straatjes bezocht en Jan heeft zich bij de plaatselijke barbier een sneller kapsel laten aanmeten. Morgen om 11.45 uur vliegen we naar Bogota, de hoofdstad van Colombia.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Mike:
    Prachtige foto’s!
  2. Annie de Leeuw:
    7 april 2019
    Wat een kleuren! Geweldig!!
  3. Annie de Leeuw:
    7 april 2019
    Prachtige/kleurijke foto's! Nog een heel fijne reis en zie uit naar jullie volgende belevenis. Groetjes Annie
  4. Hannie:
    Hoi
    Verhaaltje is leuk, foto's mooi maar toch zet ik mijn twijfels bij die rode draad in jullie vakantie(romantiek)😊
    Maar goed, hoe ouder hoe gekker dus ik wil het wel geloven hoor.
    Dacht eigenlijk dat jullie in Colombia weer met fox rond gingen.
    Maar waarschijnlijk verkeerd begrepen dan.
    In ieder geval, geniet in het kleurrijke Colombia