Hawaii

1 april 2019 - Hawaï, Hawaï, Verenigde Staten

Hoi allemaal,

Woensdag 27 maart: in de ochtend zijn we naar Pearl Harbor Memorial geweest; best wel indrukwekkend wat zich toen op 7 december 1941 heeft afgespeeld. We kregen eerst een filmdocumentaire te zien over de Japanse aanval en gingen daarna met een boot langs de plaatsen in de baai waar nog steeds de gezonken oorlogsschepen liggen. Van 1 schip de USS Arizona hebben ze een gedenkplaats gemaakt voor de 1100 Amerikaanse slachtoffers. Daarna natuurlijk weer een lekker baaitje opgezocht om te zonnen en te zwemmen. Donderdag 28 maart: we hebben vandaag echt niks ondernomen alleen maar heerlijk in de zon gelegen onder een  strak blauwe hemel met 27 graden op een strand. Vrijdag 29 maart: onze huurauto is weggesleept wat nu !!!!!!. Wij zijn toen naar  het plaatselijke verhuurbedrijf van onze auto  gegaan om ons hierbij te helpen dit was op loopafstand van ons appartement. Een super vriendelijke medewerkster heeft ons toen naar het wegsleepdepot gebracht; wat een half uur rijden was zodat we $ 167.50 konden aftikken om onze auto terug te krijgen. Achter de ruitenwisser zat nog een bekeuring van de politie van $ 50,-. De auto’s worden hier schijnbaar regelmatig weggesleept door onduidelijkheid. We hebben ons lesje geleerd en gaan voortaan ieder parkeerverbodsbord checken. We hebben de dag wel afgesloten met een prachtig vuurwerk op het strand. Zaterdag 30 maart: we zijn we naar  Hanamau Bay gegaan; hier is een rif waar je heel goed kunt snorkelen. Voordat je dit rif mag bezoeken krijg je eerst een film te zien en wat regels uitgelegd. We hebben heel veel mooie kleurige vissen gezien. We zijn wel 5 minuten met een grote school vissen meegezwommen. Wij vonden het hier nog mooier dan bij het Great Barrier Reef in Australië. Zondag 31 maart: We zijn naar de noordkant van het eiland gereden,  vooral bekend door de torenhoge golven voor de surfers; er worden hier ook wereldkampioenschappen gehouden. Soms liggen ze lang te wachten voor die ene perfecte golf. Erg vermakelijk om op het strand relaxed toe te kijken en mooie filmpjes te maken. Maandag 1 april: we hebben een super relaxweek in Hawaii achter de rug en weer genoeg energie.Vandaag gaat onze vliegmarathon beginnen: vanavond om 22.00 uur vliegen we naar Los Angeles waar we om 06.30 uur op 2 april aankomen daarna wachten op het vliegveld voor onze vlucht om 20.50 uur naar Fort Lauderdale in Florida; aankomst 04.42 uur ook daar weer wachten voor onze vlucht om 10.30 uur naar Cartagena in Colombia waar we dan op 3 april om 12.36 uur aankomen. Na 2 dagen op de vliegvelden  te hebben doorgebracht begint ons volgende avontuur.

1. Hannie:
    2 april 2019
    Leuk verhaaltje.
    Succes met je vliegmarathon en geniet van colkColombia mbia
  2. Yvonne Willems:
    2 april 2019
    Maar goed dat je eerst een paar dagen hebt kunnen uitrusten en kunnen genieten van de natuur.Veel sterkte op de vliegvelden. Groetjes van ons allemaal.
  3. Annie de Leeuw:
    4 april 2019
    Heel veel plezier na die vliegperiode!!