The Entrance Australië

Hoi allemaal

Dinsdag 26 februari, na de herfstdag in de bergen hebben we er voor gekozen om langs de kust te blijven. We zijn vandaag naar Nelson Bay gereden; hier zijn hele hoge zandduinen waar je kunt sandboarden en met een jeep doorheen kunt rijden. Dit hebben wij in Dubai al ooit gedaan dus nu niet meer. Woensdagmorgen naar Newcastle gereden waar we een fort hebben bezocht. Daarna  zijn we over een landtong tussen de oceaan en enkele meren naar het badplaatsje The Entrance gegaan: hier huist een kolonie pelikanen. Er waren toevallig net vissers wat vis aan het schoonmaken en de restjes aan de pelikanen aan het voeren. Donderdag de laatste 100  km naar Sydney gereden en       ‘s-middags naar Manley Beach gegaan; dit is een van de vele stranden aan de rand van Sydney. Aan het einde van de middag neergestreken op een van de 2 stadscampings in een groene omgeving aan een riviertje. Vrijdag op het beroemdste strand van Sydney geweest: Bondi Beach, mooi strand maar ook hier geen ligbed of parasol te huur; hier is dat “not done”. Sydney heeft in totaal 70 stranden en dat is ook wel nodig met 5 miljoen inwoners. Vandaag al om 06.00 uur opgestaan om het centrum van Sydney te bezoeken. Midden in het centrum was een parkeergarage voor onze camper dus dat was mooi. Aangekomen bij de parkeergarage kon de camper er qua hoogte inderdaad in maar qua breedte was het centimeter voor centimeter tussen 2 paaltjes in een bocht steil naar beneden sturen. Na 15 minuten passen en meten beneden aangekomen; toen bleek dat alleen gewone auto’s nog verder konden om te parkeren en wij niet. We hebben uit frustratie de camper maar op een plek in de garage gezet waar deze eigenlijk niet mocht staan en zijn Sydney gaan bezoeken. We zijn begonnen bij de Harbour bridge en het Opera house; Daarna via de botanische tuin en Hyde Park naar het oorlogsmonument. Toen zijn we naar Darling Harbour (dit  is een flaneerboulevard  aan een jachthaven) gelopen. Vandaar via het winkelgebied George Street en de Rocks (markt/ kroegen/terrassen ) weer terug naar onze parkeergarage. De uitgang was iets makkelijker hadden we vooraf al gezien, alleen nu werkte het parkeerkaartje niet. Na wat verwoede pogingen en hulp op afstand via een intercom uiteindelijk toch zonder deuken uit de parkeergarage gekomen. (vooral te danken aan de excellent driver). We zijn nu 1000 km van ons eindpunt Melbourne verwijderd maar kunnen hier nog 6 dagen over doen ( incl. bezoek Melbourne ).

1. Annie de Leeuw:
    3 maart 2019
    Leuk verslag weer!! Dank je wel!!
  2. Yvonne Willems:
    3 maart 2019
    Prachtige foto's en een mooi reis verslag. We blijven je volgen,groetjes.
  3. Hannie:
    3 maart 2019
    Leuke camper. En leuk verhaaltje weer.
    Groetjes uit kruikenstad.
  4. Lida v Baast:
    5 maart 2019
    Goh herlene wat een reis hebben jullie .wij wensen jullie heel veel plezier en geniet er van !
    De groeten van ons ook aan je man
    Lida en Wim van de wandel groep