Hawaii

27 maart 2019 - Hawaï, Hawaï, Verenigde Staten

Aloha allemaal,

91853DB7-FBD1-4BAB-970C-B8439608BA46

Zaterdag 23 maart: Vanmorgen om 09.30 uur geland in het half bewolkte Honolulu, de huurauto opgehaald en naar ons appartement gereden in Waikiki Beach. We kunnen hier nu, na 6 weken links rijden, weer eindelijk rechts  rijden. Ons appartement zit in het met 44 verdiepingen hoogste gebouw van Waikiki Beach. Wij zitten op  de 37 ste verdieping wat een fabelachtig uitzicht geeft over de skyline van Waikiki. Omdat we pas om 15.00 uur in het appartement mochten, hebben we eerst boodschappen gedaan bij de  Wallmart. In deze supermarkt zijn alle verpakkingen echter zo groot dat je zou denken dat hier ieder gezin uit minimaal 10 personen bestaat.’ s Avonds even rustig aan gedaan, het appartement heeft super WIFi dus voor het eerst weer het Journaal op de I-pad kunnen zien en verder wat dingen bij kunnen lezen. Zondag 24 maart: vanmorgen heerlijk uitgeslapen en lekker relaxed getut. De eigenaar van het appartement heeft 2 verstelbare strandstoelen, een parasol en zwemvliezen voor ons klaar  gezet, dus daar gaan we dan ook maar dankbaar gebruik van maken. Om 13.00 uur via een prachtige kustweg naar een superwit strand gereden en lekker niks gedaan. Maandag 25 maart: vandaag zijn we naar de westkant van het eiland gereden het was bewolkt en we hadden wat regen onderweg. De stranden aan deze kant zijn niet zo mooi mede omdat hier tentenkampen staan van Hawaiianen die dakloos zijn en op deze stranden leven.   ‘s-Middags een prachtige baai gevonden bij diverse luxe resorts, echt een plaatje; inmiddels was ook de zon gaan schijnen wat wil je nog meer. ‘s-Avonds even het centrum van Waikiki in geweest; hier struikel je werkelijk over de Japanners. Ik denk dat hier op Hawaii wel 80% van de toeristen Japans is. Dinsdag 26 maart: vandaag via een mooie kustweg ( het leek Beverly Hills wel ) oostwaarts langs diverse kliffen gereden en weer op een hagelwit zandstrand beland. Hawaii heeft inderdaad paradijselijke  baaitjes en  stranden en dat is zeker niet alleen Waikiki Beach. Heerlijk om zo even te relaxen en ook dingen te doen op een iets langzamer tempo.

1. Yvonne Willems:
    27 maart 2019
    In een woord geweldig. Hele fijne tijd toegewenst.
  2. Hannie:
    27 maart 2019
    Geniet van het niets doen. Is ook heerlijk.
    Even bijtanken om straks weer intensieve reizen te gaan maken.
  3. Annie de Leeuw:
    28 maart 2019
    Mooi hoor!
    Geniet er maar lekker van.
    Veel groetjes van ons!!