Nieuw Zeeland

23 maart 2019

Hoi allemaal,

Donderdag 21 maart: om 09.00 uur met  de ferry terug naar het Noordereiland; aankomst 12.30 uur in Wellington. Toen hadden we nog 2,5 dag om naar Auckland te rijden, totaal circa 600 km, waar we de camper weer in moesten leveren. We begonnen de middag met prachtig zonnig weer; tijdens de autorit zijn er geen highlights; het is wel een mooie weg door het midden van het Noordereiland. Vrijdag 22 maart: vandaag gaat onze rit door een mooi glooiend groen heuvellandschap naar een nationaal park met vulkanen. Hier kun je een hike maken van 17 km (ongeveer 8 uur ivm grote hoogte verschillen) door het vulkaanlandschap. Deze hebben wij door tijdgebrek toch maar overgeslagen ( of was het wegens onze conditie !? ). We konden met de camper wel  via een bergweg vlak bij de vulkaankrater komen en hier waren ze ook bezig een nieuwe gondellift  te maken want dit is ook een skigebied. Daarna doorgereden naar een luxe camping aan Lake Taupo, het grootste meer van Nieuw-Zeeland met een omtrek van 200 km. We waren al omstreeks 15.00 uur op de camping en deze camping had een thermale hotpool dus dat was wel even lekker. Daarna nog even het centrum van Taupo in geweest. Zaterdag 23 maart: onze laatste dag in Nieuw Zeeland; vandaag rijden we terug naar Auckland via het stadje Matamata, beter bekend als hobbitonstadje uit de film Lord of the Rings. Bij de ingang van het stadje staat  dan ook een bord met de tekst: welcome to Hobbittown. De plaatselijke VVV  is gehuisvest in een soort Hobbithuis, je kunt  hier ook een tour boeken naar de orginele filmset van Lord of the Rings (erg commercieel). De koffers  bij een picknickplaats weer ingepakt op het juiste gewicht voor onze vlucht. Daarna de camper ingeleverd en heeft Dave, de eigenaar van de camper, ons om 19.30 uur naar het vliegveld gebracht. Vanavond om 23.55 uur vliegen we in 9 uur naar Hawaii om te relaxen van onze roadtrips door Australië en Nieuw-Zeeland en de vele kilometers (ca. 8.900 ) die we hebben gereden. Tijdens deze vlucht passeren we de internationale datumgrens. Dit betekent dat we op zaterdagavond 23 maart in Nieuw-Zeeland vertrekken en zaterdagochtend 23 maart weer landen op Hawaii. Op deze manier hebben we dus weer een extra vakantiedag bijeengesprokkeld ( !!?? ).

1. Annie de Leeuw:
    23 maart 2019
    Een heel avontuur en erg leuk om te volgen!!