West-Coast Nieuw Zeeland

20 maart 2019 - West Coast, Nieuw-Zeeland

Hoi allemaal,

Zondag 17 maart: we zijn pas laat weg gegaan rond  10.00 uur omdat we  dit stuk  al een keer gereden hadden vanuit Queenstown en nu gingen we terug. Vandaar uit verder naar Wanaka, over een bergpas met nogal wat haarspeldbochten. Het is momenteel prachtig weer dus bij Lake Wanaka lekker in het gras bij het strand gelegen. Na Wanaka een prachtige weg langs het meer genomen waar we nu ook blijven kamperen in de vrije natuur. In Nieuw-Zeeland mag je vrijwel overal vrij kamperen. Maandag 18 maart: we zijn met prachtig zonnig weer vertrokken over de glacier highway naar de Fox gletsjer en de Franz Josef gletsjer. Onderweg nog een paar stops bij watervallen gemaakt en bij de kust. Het nadeel van rijden langs de gehele West Coast is  dat hier zandvliegen ( net zo klein als fruitvliegjes) zijn die nog gemener steken als muggen. Dus dat betekent óf deet smeren of lange mouwen/lange  broek aan en opletten. Toen we bij de  ingangsweg naar de Fox gletsjer kwamen bleek deze weg afgesloten  te zijn ivm werkzaamheden ivm verzakkingen. Doorgereden naar de Franz Josef gletsjer en hier een wandeling  gemaakt naar de gletsjertong. Dinsdag 19 maart: Vanmorgen in de mist vertrokken maar om 11.00 uur was het weer staalblauw: we hebben echt super geluk met het weer. De rit  gaat vandaag via een scenic drive naar Reefton we hebben nu ook meer groene begroeide bergen en dalen. In Reefton gekampeerd langs een rivierbedding. Woensdag 20 maart: vandaag via de Buller gorge gereden; hier hangt de langste hangbrug van Nieuw Zeeland. Daarna via Nelson, een mondaine badplaats, terug naar Picton. Hier vertrekt morgenochtend om 09.00 uur de ferry naar het Noorder eiland.

1. Hannie:
    20 maart 2019
    Mooie foto's.
    Nieuw Zeeland is ook wel iets voor ons.
    Zijn jullie over de hangbrug gegaan?